Свинцево-кислотний і літієвий акумулятор: в чому різниця?
В цій статті ми розглянемо найпоширеніші типи акумуляторів, поговоримо про їх відмінності, переваги та недоліки та допоможемо визначитись який АКБ краще обирати серед нашого асортименту.
Види акумуляторів для транспортних засобів:
1. Свинцево-кислотні (Lead_acid): Дешевші, надійні, але важкі та з обмеженим циклом життя.
2. Літій-іонні (Li-Ion): Легкі, мають високу енергетичну щільність і тривалий цикл життя, але дорожчі.
3. Літій-залізо-фосфатні (LiFePO4): Стабільніші, ніж звичайні літій-іонні, з тривалим терміном служби, але набагато дорожчі ніж лі-іонні АКБ.
4. Нікель-металгібридні (NiMH): Мають середню енергетичну щільність і термін служби, але більш екологічні.
5. Твердотільні (Solid-State): Новітня технологія, що пропонує високу енергетичну щільність і безпеку, але ще знаходиться на стадії розвитку.
На даному етапі розвитку в електротехніці найпопулярнішими типами акумуляторів, що використовуються, є свинцево-кислотні та літій-іонні.
Свинцево-кислотні акумулятори
Свинцево-кислотні акумулятори є ідеальними для викорситання в багатьох різних видах електротранспорту, наприклад для електровелосипедів, електросамокатів електромотоциклів, скутерів і електромопедів таелектроавтомобілей.
Гелеві акумулятори є сучасним джерелом живлення для електротранспорту. Вони відрізняються меншою вагою, довшим терміном служби та високою надійністю. Гелеві акумулятори добре переносять низькі температури і зберігають свої технічні характеристики навіть після тривалого простою. Завдяки цим властивостям, вони завжди готові до використання, забезпечуючи стабільну роботу електротранспорту.
Літієві акумулятори купують через те, що вони легші, та мають більше циклів. Однак, з фінансової точки зору, свинцево-кислотні акумулятори, незважаючи на їхню вагу і меншу кількість циклів зарядів-розрядів, є більш економічно вигідними за співвідношенням ціни до кількості енергії в порівнянні з будь-якими літієвими батареями. Саме тому, на більшості електротрициклів та електроскутерів та мопедів I’VEE, ми обираємо саме свинцево-кислотний АКБ.
Літій-іонні (Li-Ion) і літій-залізо-фосфатні (LiFePO4) акумулятори відрізняються за своїми характеристиками. Літій-іонні акумулятори мають високу енергетичну щільність, що дозволяє зберігати більше енергії в меншому об’ємі. Вони забезпечують швидке заряджання і мають відносно низьку вагу, що є важливим для портативних та мобільних пристроїв, а також можуть похвалитися набагато вигіднішою ціною. Літій-залізо-фосфатні акумулятори пропонують кращу термічну і хімічну стабільність, триваліший термін служби і підвищену безпеку, хоча мають трохи нижчу енергетичну щільність.
Технології виробництва літій-іонних та літій-залізо-фосфатних (LiFePO4) акумуляторів подібні, але хімічний склад цих двох типів акумуляторів відрізняється, що призводить до різної номінальної напруги. Літій-іонні акумулятори мають номінальну напругу 3.7 В, тоді як у літій-залізо-фосфатних вона становить лише 3.2 В. Через це літій-залізо-фосфатні батареї при однаковій ємності та напрузі з літій-іонними завжди більші за розміром і вагою приблизно на 20% і коштують дорожче на 25-35%.
Літій-залізо-фосфатні акумулятори мають перевагу в більшій кількості циклів заряд-розряд порівняно з іншими типами літієвих акумуляторів. Вони приблизно вдвічі перевищують за кількістю циклів літій-марганцеві акумулятори та на 25-30% — літій-полімерні. Цей факт міг би давати перевагу літій-залізо-фосфатним акумуляторам, якби не два недоліки: висока вага і значно вища ціна.
У чому ж тоді полягають плюси від їх використання?
Ви витрачаєте більше грошей на початковому етапі та возите додаткові 20% ваги та об’єму на скутері, маючи при цьому таку ж ємність, як і в літій-полімерного акумулятора. Єдиний виграш – це можливість, гіпотетично,отримати трохи більше часу експлуатації через 5-6 років.
Розповіді про більшу кількість циклів заряд-розряд, що сягає 2000 є абсолютно правдивими, але є одне важливе питання: скільки ємності залишиться в акумуляторі до цього часу? Ніхто не зможе дати Вам точної відповіді на це питання. Орієнтовно це буде 25-40% у літій-іонного і 35-50% у літій-залізо-фосфатного.
Літієві акумулятори сьогодні є найефективнішими за питомою енергетичною щільністю – вони дозволяютьзберігати більше енергії в меншому об’ємі. Вперше їх випустила компанія Sony на початку 90-х років, і з того часу їх використання значно розширилося. Тепер літієві акумулятори застосовуються не лише в побутовій електроніці та інструментах, але й у електромобілях, електричних автобусах тощо.
Враховуючи високу енергетичну щільність, швидке заряджання та меншу вагу, літій-іонні акумулятори є вигіднішими для використання в більшості додатків. Ці переваги роблять їх кращим вибором для застосувань, де важлива компактність і ефективність енергоспоживання, так як в електромотоциклах та електроавтомобілях тощо,незважаючи на меншу кількість циклів заряд-розряд порівняно з літій-залізо-фосфатними акумуляторами.
Більш детальну інформацію про відмінності між літієвими АКБ, Ви зможете знайти на нашому сайті.
Завдяки своїм характеристикам, літій-іонні акумулятори здобули найбільше поширення у світі.
Вони зробили революцію в сфері легкого електротранспорту, ставши основою для електробайків, електровелосипедів, електроскутерів, електросамокатів та електрокарів.
При правильному використанні літієві акумулятори є дуже безпечними і мають тривалий термін служби – до 10 років. Крім того, їхні компоненти можуть бути перероблені та повторно використані, що робить їх ще більш екологічно дружніми.
Види акумуляторів для транспортних засобів
Свинцево-кислотний і літієвий акумулятор: в чому різниця?
Види акумуляторів для транспортних засобів:
На даному етапі розвитку в електротехніці найпопулярнішими типами акумуляторів, що використовуються, є свинцево-кислотні та літій-іонні.
Свинцево-кислотні акумулятори є ідеальними для викорситання в багатьох різних видах електротранспорту, наприклад для електровелосипедів, електросамокатів електромотоциклів, скутерів і електромопедів таелектроавтомобілей.
Гелеві акумулятори є сучасним джерелом живлення для електротранспорту. Вони відрізняються меншою вагою, довшим терміном служби та високою надійністю. Гелеві акумулятори добре переносять низькі температури і зберігають свої технічні характеристики навіть після тривалого простою. Завдяки цим властивостям, вони завжди готові до використання, забезпечуючи стабільну роботу електротранспорту.
Літієві акумулятори купують через те, що вони легші, та мають більше циклів. Однак, з фінансової точки зору, свинцево-кислотні акумулятори, незважаючи на їхню вагу і меншу кількість циклів зарядів-розрядів, є більш економічно вигідними за співвідношенням ціни до кількості енергії в порівнянні з будь-якими літієвими батареями. Саме тому, на більшості електротрициклів та електроскутерів та мопедів I’VEE, ми обираємо саме свинцево-кислотний АКБ.
Як заряджати свинцево-кислотний акумулятор
Читати далі >>Літій-іонні (Li-Ion) і літій-залізо-фосфатні (LiFePO4) акумулятори відрізняються за своїми характеристиками. Літій-іонні акумулятори мають високу енергетичну щільність, що дозволяє зберігати більше енергії в меншому об’ємі. Вони забезпечують швидке заряджання і мають відносно низьку вагу, що є важливим для портативних та мобільних пристроїв, а також можуть похвалитися набагато вигіднішою ціною. Літій-залізо-фосфатні акумулятори пропонують кращу термічну і хімічну стабільність, триваліший термін служби і підвищену безпеку, хоча мають трохи нижчу енергетичну щільність.
Технології виробництва літій-іонних та літій-залізо-фосфатних (LiFePO4) акумуляторів подібні, але хімічний склад цих двох типів акумуляторів відрізняється, що призводить до різної номінальної напруги. Літій-іонні акумулятори мають номінальну напругу 3.7 В, тоді як у літій-залізо-фосфатних вона становить лише 3.2 В. Через це літій-залізо-фосфатні батареї при однаковій ємності та напрузі з літій-іонними завжди більші за розміром і вагою приблизно на 20% і коштують дорожче на 25-35%.
Літій-залізо-фосфатні акумулятори мають перевагу в більшій кількості циклів заряд-розряд порівняно з іншими типами літієвих акумуляторів. Вони приблизно вдвічі перевищують за кількістю циклів літій-марганцеві акумулятори та на 25-30% — літій-полімерні. Цей факт міг би давати перевагу літій-залізо-фосфатним акумуляторам, якби не два недоліки: висока вага і значно вища ціна.
Ви витрачаєте більше грошей на початковому етапі та возите додаткові 20% ваги та об’єму на скутері, маючи при цьому таку ж ємність, як і в літій-полімерного акумулятора. Єдиний виграш – це можливість, гіпотетично,отримати трохи більше часу експлуатації через 5-6 років.
Розповіді про більшу кількість циклів заряд-розряд, що сягає 2000 є абсолютно правдивими, але є одне важливе питання: скільки ємності залишиться в акумуляторі до цього часу? Ніхто не зможе дати Вам точної відповіді на це питання. Орієнтовно це буде 25-40% у літій-іонного і 35-50% у літій-залізо-фосфатного.
Літієві акумулятори сьогодні є найефективнішими за питомою енергетичною щільністю – вони дозволяютьзберігати більше енергії в меншому об’ємі. Вперше їх випустила компанія Sony на початку 90-х років, і з того часу їх використання значно розширилося. Тепер літієві акумулятори застосовуються не лише в побутовій електроніці та інструментах, але й у електромобілях, електричних автобусах тощо.
Враховуючи високу енергетичну щільність, швидке заряджання та меншу вагу, літій-іонні акумулятори є вигіднішими для використання в більшості додатків. Ці переваги роблять їх кращим вибором для застосувань, де важлива компактність і ефективність енергоспоживання, так як в електромотоциклах та електроавтомобілях тощо,незважаючи на меншу кількість циклів заряд-розряд порівняно з літій-залізо-фосфатними акумуляторами.
Більш детальну інформацію про відмінності між літієвими АКБ, Ви зможете знайти на нашому сайті.
Основні відмінності між літієвими акумуляторами
Читати далі >>Вони зробили революцію в сфері легкого електротранспорту, ставши основою для електробайків, електровелосипедів, електроскутерів, електросамокатів та електрокарів.
При правильному використанні літієві акумулятори є дуже безпечними і мають тривалий термін служби – до 10 років. Крім того, їхні компоненти можуть бути перероблені та повторно використані, що робить їх ще більш екологічно дружніми.
Як зберігати акумуляторну батарею у зимовий період?
Читати далі >>Що вигідніше купити: електричний скутер або бензиновий?
Читати далі >>Запрошуємо до ознайомлення з іншими цікавими та корисними статтями на нашому сайті.
Також, запрошуємо приєднатися до нашої спільноти в соцмережах Instagram, YouTube, Facebook.